unex

مجله ی بهترین ها

unex

مجله ی بهترین ها

کاربردهای هریک از لوازم آتش نشانی

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴ ق.ظ

 

تجهیزات آتش نشانی به تمامی لوازمی که در راستای اطفا حریق و مقابله با انواع خطرات مورد استفاده قرار می گیرند گفته می شود. این لوازم با توجه به محل استقرار به تجهیزات آتش نشانی ساختمانی و یا تجهیزات آتش نشانی موجود در ایستگاه های حریق دسته بندی می شوند.

 لوازم آتش نشانی که در ایستگاه های دو منظوره، تک منظوره و همچنین بخش پشتیبانی قرار دارد شامل لوازم ایمنی و فردی آتش نشان ها، سنسورهای مخصوص اعلام حریق و همچنین خودروهای امداد و نجات است که با توجه به نوع حادثه ای که پیش می آید مورد استفاده قرار می گیرد.

 منظور ما از تجهیزات آتش نشانی در اینجا، لوازم  ساده و متداول آتش نشانی در ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی می باشد. در ادامه به معرفی این لوازم ضروری می پردازیم. 

تجهیزات آتش نشانی

کپسول آتش نشانی 

کپسول آتش نشانی یک اصطلاح عامیانه در ایران می باشد. این وسیله بسیار کاربردی با عنوان خاموش کننده آتش نشانی در سطح جهان، یکی از مهمترین و کاربردی ترین لوازم ایمنی در ساختمان ها، موسسات، مراکز تجاری و اداری است.

این وسیله در قالب های متفاوتی از وزن و محتوا تولید می‌گردند. انواع سبک وزن آنها در قالب خاموش کننده های دستی و انواع سنگین وزن آنها نیز در قالب خاموش کننده های چرخدار ارائه می شوند. مهمترین مواد خاموش کننده این کپسول ها شامل پودر خشک، گاز دی اکسید کربن و آب می باشد.

دیلم آتش نشانی 

یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین وسایل پیشگیری از خسارات جانی و بعضا مالی در آتش نشانی دیلم است. خرید دیلم آتش نشانی هزینه زیادی را تحمیل نمی ‌کند با این حال سطح ایمنی بسیار بالایی در محیط ایجاد می نماید.

جعبه آتش نشانی 

این جعبه یک محفظه فلزی از جنس استیل و دیگر فلزات مقاوم در برابر ضربات مکانیکی و حرارت است. جعبه آتش نشانی و یا همان فایرباکس در سایزهای متفاوتی طراحی و تولید می گردد. هرچقدر سایز یک جعبه آتش نشانی بزرگتر باشد و فضای بیشتری در اختیار داشته باشد قابلیت دربرگرفتن لوازم آتش نشانی بیشتری را نیز خواهد داشت. فایرباکس ها امروزه در انواع مختلفی از باکس های یک درب و دو درب تولید می شوند. 

آچار و انبر آتش نشانی 

زندگی ماشینی امروز استفاده از انواع آچار و انبرهای مکانیکی و آتش ‌نشانی را ضروری ساخته است. داشتن یک جعبه از انواع آچارها و انبرهای سیم بر می ‌تواند در زمان اطفا حریق به شما کمک شایان توجهی نماید. خرید انبر و آچار آتش نشانی علاوه بر زمان اطفا حریق در بسیاری دیگر از موارد مورد استفاده واقع می گردد.

لوازم آتش نشانی

سر شیر های آتش نشانی 

شیرهای آتش نشانی هر چند به ظاهر بسیار ساده و ابتدایی به نظر می ‌رسند اما با کنترل جریان آب، تنظیم میزان فشار آن، قطع و وصل نمودن جریانات سیال و مواردی از این قبیل نقش بسیار مهمی در عملیات اطفا حریق ایفا می کنند.

قرقره های آتش نشانی 

قرقره آتش نشانی نیز یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در راستای رساندن آب و دیگر مواد خاموش کننده به محل حریق است. این قرقره محل نگهداری شیلنگ آتش نشانی می باشد. استفاده از قرقره آتش نشانی منجر به عدم اتلاف فضای داخلی فایر باکس شده و در عین حال می توانید شیلنگ هایی با طول بیشتر را خریداری نمایید.

برای خرید تجهیزات آتش نشانی مراجعه به سایت های فروشگاهی مخصوص این حوزه مانند یونکس می باشد. در این سایت به راحتی می توانید محصولات را از نظر قیمت، کیفیت و... بررسی کنید و سپس خرید خود را ثبت نمایید.

منبع: unexsafety

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی