unex

مجله ی بهترین ها

unex

مجله ی بهترین ها

لباس کار تابستانی

يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۳۷ ب.ظ

 

تقریبا همه می دانند که برای خرید لباس کار باید به نکاتی از قبیل اینکه لباس برای چه کسی (جنسیت، سن، سایز)، با چه سمت شغلی و جهت انجام چه نوع کاری تهیه می شود، توجه داشت. اما نکته مهم دیگر توجه به این است که قرار است لباس در چه فصلی پوشیده شود. در این مقاله قصد داریم در مورد لباس کار مناسب فصل تابستان صحبت کنیم.

انتخاب صحیح یک لباس کار مناسب و خنک

باید در نظر داشت که یک لباس کار با هر شکل و جنسی که باشد اثری در کاهش دمای محیط نخواهد داشت بنابراین لباس کار مناسب تابستان لباسی است که موجب افزایش دمای بدن نشود. انتخاب چنین پوششی برای محیط کار همیشه دغدغه ی نیروی کار بوده است. در فصل سرما مشکل دمای محیط را میتوان تا حد زیادی با افزایش پوشش برطرف کرد اما در فصل گرما این مشکل صرفا با کاهش لباس برطرف نمیشود چون پوشش جنبه ایمنی در محیط کار را نیز دارد و بسته به نوع فعالیت باید نکات خاصی در این مقوله رعایت شود. مدل لباس و البته جنس بکار رفته در لباس کار از فاکتور های مهم در فصل گرما می باشد زیرا لباس کار نامناسب، می تواند ارتباط مستقیمی با کاهش رادمان کار و البته روحیه و انگیزه افراد داشته باشد.

 

خرید لباس کار

 

خصوصیات یک لباس کار تابستانی

بیشترین تعرق انجام گرفته در بدن در قسمت بالایی یا همان بالا تنه می باشد بنابراین نوع پوشش این قسمت از بدن اهمیت بالایی دارد. به طور معمول استفاده از لباس کارهای دوتیکه (کاپشن و شلوار) و لباسکار یکسره (بیلرسوت) حتی اگر پارچه آن نازک و نخی باشد به دلیل وجود زیپ در وسط لباس توصیه نمی شود. اما لباس کارهایی که برای بستن آن از دکمه استفاده شده باشد مانند انواع روپوش کارگاهی و انواع تیشرت نخی و تیشرت از جنس جودون می تواند عملکرد بهتری به نسبت سایر لباس کارها در فصل گرما داشته باشد. این گونه از لباس کارها بدلیل داشتن فضای مناسب بین هر دو دکمه جلوی لباس برای روپوش کارگاهی و محفظه های موجود در پارچه تیشرت های نخی و جودون موجب افزایش گردش هوا و کاهش تعرق بدن میشود، که نقش موثری در ایجاد شرایط مطلوب برای هر نیروی کاری فراهم می سازد. استفاده از تیشرت آستین بلند جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی توصیه میشود. هم چنین رنگ لباس کار تاثیر زیادی در جذب و عدم جذب گرما دارد. استفاده از رنگ های روشن مانند رنگ سفید، طوسی روشن یا استخوانی و آبی آسمانی در عدم جذب گرما موثر عمل میکنند و برای فصل سرد رنگ های تیره مناسب تر هستند.

لباس کار

لباس کار مدل دوبنده

می توان گفت بهترین لباس کار برای هر فرد در تابستان میتواند لباس کار دوبنده با تیشرت باشد. این مدل از لباس کار همانند شلوار کار بوده با این تفاوت که قسمتی از جلو و پشت بالاتنه را نیز پوشش می دهد و همچنین تعداد جیب بیشتری نیز دارد. 

جنس پارچه لباس کار

خرید لباس کار با داشتن کمترین درصد پلی استر می تواند نقش بسیار مثبتی در غلبه بر گرمای محیط داشته باشد. هر چه لباس انتخابی ما از درصد نخ بیشتری برخوردار باشد، به گردش هوای بیشتر جهت کنترل دمای بدن کمک می کند. وجود بیش از اندازه پلی استر در الیاف پارچه لباس کار، موجب کاهش گردش هوا که این امر سبب تعرق بالای بدن و در نتیجه ایجاد بوی ناخوشایند حاصل از تعرق بدن و خستگی زود هنگام فرد شود.

تهیه لباس کار

برای تهیه لباس کار مناسب و انتخاب از میان گزینه های بیشتر  می توانید از وب سایت unexsafety استفاده کنید و خرید خود را آنلاین ثبت کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی