unex

مجله ی بهترین ها

unex

مجله ی بهترین ها

 

چرا باید از صداگیر گوش استفاده کرد؟

یکی از رایج ترین خطرات شغلی کاهش شنوایی و آسیب رسیدن به گوش ناشی از سر و صدای زیاد در حین کار است. طبق استاندارد وزارت کار اگر شدت صدای محیط کار بیش از 85 دسی بل باشد استفاده از صداگیر گوش الزامی است. در بسیاری محیط های کاری مانند آهنگری، کندن خیابان ها با وسایل سنگین و پر سر و صدا، مته کاری و ... چنین شرایطی وجود دارد.

صدا های بلند در طولانی مدت باعث آسیب جدی به شنوایی کارکنان می شود. نکته قابل توجه اینجاست که آثار آن در کوتاه مدت به این شکل که کارکنان حس گرفتگی گوش یا ویز ویز می کنند خود را نشان می دهند که بعد از چند ساعت این آثار از بین می رود اما در دراز مدت عواقب بعدی ان بروز خواهند کرد که به وضوح سطح شنوایی فرد به شدت کاهش پیدا می کند. البته کاهش شنوایی تنها آثار مخرب صدای بلند نیست، بلکه در گذر زمان می تواند باعث آسیب های روحی و فیزیکی دیگری هم شود. علاوه بر کاهش شنوایی باعث کاهش تمرکز، کاهش خلاقیت و دشواری در برقراری ارتباط با دیگران در فرد نیز می شود؛ به دنبال این آثار ممکن است، حوادثی در محل کار روی دهد و همچنین بهره وری افراد کاهش پیدا کند. طبق آمار وزارت کار ایالت متحده، سالانه ۲/۲۲ میلیون نفر از افراد شاغل در معرض صدای بسیار بلند در محیط کار هستند. از این تعداد حدود ۱۰ میلیون نفر، افت شنوایی را در اثر صدای بلند تجربه می کنند. کارفرمایان اغلب برای اینکه در مسائل مالی صرفه جویی کنند، از خرید تجهیزات ایمنی مانند محافظ شنوایی کارکنان خودداری می کنند. حزب کارگر اعلام کرده است، که در سال ۲۰۱۵ کارفرمایان ۵/۱ میلیون دلار برای خسارت و ۲۴۲ میلیون دلار برای جبران آسیب به شنوایی کارگران پرداخت کرده اند.

 

صداگیر گوش

مسابقه ی انتخاب بهترین طراحی برای صداگیر گوش

 در اداره بهداشت و ایمنی ایالت متحده آمریکا مسابقه ای با موضوع بهترین صداگیرگوش برای اولین بار برگزار شد. این راه یک رویداد نوآورانه برای دولت است که به کمک مخترعان، به حفاظت هر چه بیشتر مسائل شنوایی کارکنان در محیط هایی با صدای بالا بپردازد. این مسابقه ۲۸ شرکت کننده داشت که در این میان ۳ نفر به عنوان برنده اعلام شدند. 

صاحبان پروژه اول  “جرمی وُیکس” و “نیک لاپرل” نام داشتند که هر دو از کارکنان شرکت ارس Eers بودند، پروژه ی آن ها یک قطعه کوچک برای داخل گوش بود که علاوه بر محافظت در برابر صدا، امکان برقراری ارتباط با سایر همکاران را نیز فراهم می کرد.

جایگاه دوم متعلق به “برندن دُوررنده” بود. قطعه ی طراحی شده توسط او میزان سر و صدا را گزارش می داد و در نهایت “مادلین بنت” بنیان گذار و مدیر عامل شرکت اتوگییر نیز برنده جایگاه سوم شد، که یک وسیله قابل تعویض با گوش گیر های سیلیکونی را توسعه داد. با توجه به سایت اتوگییر، این محصول علاوه بر ظاهر شیک، استاندارد های اوشا (OSHA) را نیز داراست. 

 

صداگیر گوش


 

انواع صداگیر گوش:

  1. صداگیر گوشی که روی گوش قرار می گیرند. این محافظان گوش در سه دسته رو کلاهی، پشت گردنی و هدبندی وجود دارند که اصطلاحاً به آن ها ایرماف گفته می شود.

  2. صداگیر گوشی که داخل گوش رفته و بدین شکل صدای محیط را کاهش می دهند. که با نام ایرپلاگ یا گوش بند و یا گوش گیر شناخته میشوند. هر کدام از این دو مدل معایب و مزایای خاص خود را دارند.

برای مشاهده ی انواع مدلهای صداگیر گوش می توانید با سایتهای اینترنتی مانند یونکس مراجعه کنید.
 

  • unex safety

صداگیر گوش

نظرات  (۱)

خیلی خوب بود ، درمورد جعبه آتش نشانی هم اطلاعاتی دارید ؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی