unex

مجله ی بهترین ها

unex

مجله ی بهترین ها

مواردی از عمل بینی درمانی

دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۵:۳۷ ب.ظ

عمل بینی شاید در ذهن خیلی از افراد فقط به عنوان یک جراحی زیبایی شناخته شده باشد. درست است که بسیاری از داوطلبان جراحی بینی این عمل را برای زیبایی خودشان انجام می دهند اما این باعث نمی شود موارد درمانی عمل بینی را نادیده بگیریم. بینی عضوی است که در تنفس و بویایی نقشی حیاتی دارد. بنابراین می توان در مواردی بینی را منشا اختلال در این دو متغیر دانست. در صورتی که یک مشکل تنفسی یا بویایی در یک فرد تشخیص داده شود که دلیل آن در بینی آن فرد پیدا شود، به احتمال بسیار زیاد با یک جراحی می توان این مشکل را برطرف کرد. بد نیست بدانید موارد درمانی عمل بینی اصلا کم نیستند و افراد بسیاری با این جراحی درمان می شوند.

عمل بینی

مشکلاتی که با عمل بینی درمانی رفع می شوند

علت طیف وسیعی از موارد مشکل تنفسی و بویایی را می توان در بینی جست. در صورت تشخیص پزشک و تایید وجود اخلال در بینی می توان با جراحی آن را برطرف کرد.

خر و پف کردن یکی از مواردی است که می تواند به دلیل وجود عامل مسدود کننده در بینی به وجود بیاید. صدایی که از مجراهای تنفسی بلند می شود معمولا به دلیل تنگ بودن و زاویه دار بودن مجرای بینی است. پولیپ بینی یا انحراف بینی نیز می توانند باعث خروپف کردن در خواب شوند. شاید جالب باشد که بدانید با یک جراحی و باز شدن مجرای تنفسی بینی مشکل خروپف کردن نیز حل می شود و دیگر افراد خانواده از دست شما شاکی نخواهند بود!

دشواری تنفس و گرفتگی بینی از دیگر مشکلاتی است که می تواند ریشه در بینی داشته باشد. وجود مانع در بینی، منحرف شدن و گرفتگی مجرای بینی و پولیپ بینی می توانند باعث این مشکلات شوند. با عمل بینی درمانی می توان این موارد را نیز رفع کرد و اگر شما این علائم را دارید مراجعه به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی حتما توصیه می شود.

اختلال در بویایی از دیگر مشکلاتی است که می تواند برای بینی رخ دهد. بویایی از حواس بسیار مهم انسان است که نبود آن برای انسان می تواند بسیار اذیت کننده باشد. عوامل مختلفی می توانند بینی انسان را مختل کنند که پولیپ بینی یکی از آن هاست. جراحی بینی به راحتی می تواند بویایی را به شما بازگرداند. جراحی پولیپ بینی یکی از ساده ترین جراحی های بینی به شمار می رود.

عمل بینی درمانی

نتیجه گیری

درست است که عمل بینی بیشتر به خاطر زیبایی شناخته می شود، اما جراحی های درمانی متعددی وجود دارد که مشکلاتی که در بینی ریشه دارند را رفع می کنند. با شناخت این مشکلات در خود باید به پزشک مراجعه کنید و در صورت لزوم برای جراحی آماده شوید. علاوه بر آن امکان انجام همزمان عمل زیبایی و درمانی در یک جراحی وجود دارد. کلینیک دکتر تهران بیوتی یکی از کلینیک های زیبایی است که این امکان را فراهم کرده است. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

نظرات  (۴)

راجع به نکات قبل و بعد عمل زیبایی بینی اطلاعات بزارید لطفا.

عمل بینی با بالا ترین کیفیت

ممنون خیلی مفید و کامل بود . من خودم بینی درشتی داشتم و عمل زیبایی بینی کردم و خداروشکر الن راضیم.

بسیار مفید بود .ممنون از مقاله خوبتون . منم واقعا با عمل زیبایی بینی موافقم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی