unex

مجله ی بهترین ها

unex

مجله ی بهترین ها

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۳۱
خرداد

تجهیزات آتش نشانی شامل لوازم آتش نشانی فردی،تجهیزات ایمنی، سنسورهای اعلام حریق، لوازم آتش نشانی پیشرفته با توجه به ایستگاه های اطفاء حریق در یک منطقه می باشد. برخی از تجهیزات آتش نشانی مانند انواع کپسول های اطفای حریق در ساختمان ها، موسسات و ادارات تعبیه می شوند تا در زمان های اورژانسی بتوان از آن استفاده کرد. 

امروزه خرید تجهیزات آتش نشانی مناسب و نصب تجهیزات ایمنی یکی از موارد ضروری برای گرفتن پایان کار ساختمان ها و دریافت سند آن ها می باشد. در حقیقت دریافت پایان کار مشروط بر تعبیه برخی از تجهیزات آتش نشانی در ساختمان هاست.

ماشین آتش نشانی

 

سنسورهای اعلام حریق و تجهیزات آتش نشانی فردی

 تجهیزات آتش نشانی فردی شامل دستکش ها و کلاه ایمنی، انواع کفش های کار و پوتین های ایمنی، ماسک و کپسول اکسیژن، عینک های محافظ چشم، محافظ گوش، کپسول آتش نشانی، لباس کار آتش نشانی و مواردی از این قبیل می باشد.

سیستم های اعلام حریق نیز امروزه در ساختمان های مسکونی، ادارات و موسسات تعبیه شده‌ اند. این سنسورها که معمولا بر روی سقف واحدهای ساختمانی قرار می گیرند به میزان خاصی از مونوکسید کربن و درجه حرارت حساس بوده و در صورت بروز حادثه به صورت اتوماتیک به نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی  منطقه اطلاع رسانی می کند و با صدای آژیر افراد حاضر در محل را جهت رعایت مراقبت های اصولی آگاه می کنند. 

تجهیزات آتش نشانی در ایستگاههای اطفاء حریق تک منظوره

این نوع ایستگاه های حریق، معمول ترین و متداول ترین ایستگاه های آتش نشانی در سراسر جهان هستند که در اغلب مناطق مسکونی مستقر می باشند. این ایستگاه‌ ها اولین مراکزی هستند که پس از اعلام حریق به محل اعزام می‌ شوند.

ایستگاه حریق تک منظوره صرفا ماشین امداد دارند و  از ماشین های نجات برخوردار نیستند. ایستگاه حریق تک منظوره برخی از تجهیزات آتش نشانی و تجهیزات ایمنی پیشرفته همچون ماشین های آتش نشانی پیشرو، ماشین‌های پسرو، ماشین لوله‌کشی و تانکر آب را دارند.

تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی در ایستگاه حریق دو منظوره 

ایستگاه های آتش نشانی حریق دو منظوره علاوه بر عملیات اطفا حریق و جلوگیری از پیشرفت آتش ‌سوزی در بسیاری از مسائل دیگر مانند خسارتهای مربوط به  حوادثی چون زلزله، سیل، طوفان، ریزش آوار، ریزش کوه  نیز وارد عمل می شوند.

 این ایستگاه ها علاوه بر ماشین های امدادی از خودروهای نجات نیز برخوردار هستند و می توانند مصدومین حوادث را به مراکز درمانی انتقال دهند. این ایستگاهها زمانی وارد عمل می‌شوند که ایستگاه تک منظوره درخواست امداد و نجات کرده باشند.

لوازم  آتش نشانی در ایستگاه های پشتیبانی، بسیار پیشرفته و سنگین هستند. استفاده از این وسایل در راستای کمک رسانی به ایستگاه‌ های حریق یک منظوره و دو منظوره صورت می ‌گیرد. این ایستگاه ها دارای تجهیزات آتش نشانی فوق‌ العاده ‌ای از جمله انواع لودر ها، انواع خودروهای حمل اکسیژن، تریلی های حمل سوخت، بیل مکانیکی، خودروهای حمل کف، انواع نردبان های سنگین، جرثقیل های پیشرفته و بسیاری دیگر از ماشین های سنگین و نیمه سنگین می باشند.

حضور این خودروها و افراد ماهر و متخصص که برای کار با آنها دوره های آموزشی لازم، اعم از دوره های تئوری و عملی را سپری کرده باشند برای جلوگیری از پیشرفت خسارات مالی و بخصوص خسارات جانی در حوادث سهمگین الزامی است.


 

  • unex safety
۱۹
خرداد

 

 

وسایل آتش نشانی با توجه به افزایش فعالیت های صنعتی، افزایش محدوده‌های شهری، افزایش ارتفاع آپارتمان ها و ساختمان های چند طبقه، افزایش تراکم جمعیتی و مواردی از این قبیل همه روزه در حال افزایش است. افزایش تعداد وسایل آتش نشانی باید در کنار افزایش سطح کیفیت و توان قدرتی آنها صورت پذیرد. 

ماشین های آتش نشانی از جمله گران ترین و ضروری ترین وسایل آتش نشانی است که حضور تعداد مشخص و معینی از آنها در تمامی مناطق مسکونی و به ویژه شهرهای بزرگ لازم و ضروری است. این امر به معنای عدم ضرورت وسایل آتش نشانی شخصی و یا ساختمانی نیست. در این مقاله تمامی وسایل آتش نشانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

وسایل آتش نشانی

انواع خودروی آتش نشانی 

خودروهای آتش نشانی با توجه به انواع ایستگاه های اطفاء حریق شامل موارد ذیل می گردند:

  • ایستگاه آتش نشانی اطفا حریق تک منظوره: خودروی امدادی پیشرو، خودروی امدادی پسرو، خودروی امدادی لوله کشی، خودروی تانکر آب
  •  ایستگاه آتش نشانی اطفاء حریق دو منظوره: علاوه بر خودروهای امدادی شامل خودروهای نجات همچون و آمبولانس‌ها نیز می گردد.
  •  ایستگاه پشتیبانی: این ایستگاه دارای تمامی خودروهای سنگین و نیمه سنگین همچون لودرها، بلدوزرها، جرثقیل‌ها، تریلرهای حمل آب و یا مواد خاموش کننده و مواردی از این قبیل است.

انواع وسایل آتش نشانی حفاظت شخصی

وسایل حفاظت شخصی شامل تمامی تجهیزات و لباس هایی می گردد که از بدن فرد در برابر آسیب‌های احتمالی در زمان اطفا حریق، آواربرداری، امداد و نجات در زلزله، سیل، ریزش بهمن، ریزش کوه، طوفان و مسائلی از این قبیل محافظت می کند .

تجهیزات حفاظت فردی شامل لباس های شخصی همچون کلاه ایمنی، دستکش ایمن، کفش محافظ، ماسک مخصوص، لباسهای سرتاسری و نسوز، انواع محافظ چشم، محافظ گوش و مواردی از این قبیل می ‌گردد.

برخی دیگر از انواع تجهیزات آتش نشانی همچون اکسیژن، کپسول های دستی و دیلم نیز در زمره‌ وسایل محافظت شخصی قرار دارند.

آتش نشانی

انواع کپسول های اطفا حریق

خاموش کننده ها یا کپسول های اطفا حریق به دو نوع  دستی و چرخدار تقسیم می شوند. انواع  کپسول های اطفا حریق دستی در وزن های یک تا دوازده کیلوگرم طراحی و تولید می ‌شوند. کپسول هایی با وزن بیش از ۱۲ کیلوگرم به صورت چرخدار تولید شده و در زمره کپسول های به کار رفته در ساختمان های بسیار بزرگ و موسسات صنعتی است.

انواع کپسول های اطفا حریق عبارتند از:

  • خاموش کننده حاوی آب
  • خاموش کننده حاوی پودر خفه کننده آتش
  •  خاموش کننده حاوی گاز دی اکسید کربن

کپسول های حاوی آب مقرون به صرفه ترین نوع خاموش کننده های آتش می باشند با این حال کپسول های حاوی گاز دی اکسید کربن بهترین و تاثیرگذارترین نوع خاموش کننده های آتش نشانی هستند.

وسایل آتش نشانی ساختمانی 

وسایل آتش نشانی که در ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی به کار می رود شامل وسایلی است که افراد عادی نیز در زمان بروز حادثه می توانند به راحتی آنها را مورد استفاده قرار دهند. 

متداول ترین وسایل آتش ‌نشانی ساختمانی عبارتند از:

  • فایر باکس 
  • کپسول آتش نشانی
  •  دیلم 
  • هوزهای آتش نشانی

وجود یک فایر باکس یا جعبه آتش نشانی مجهز به وسایل مذکور می تواند بسیاری از خطرات جانی و مالی احتمالی در ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی را دفع نماید. امروزه تعبیه این وسایل یکی از قوانین موجود برای گرفتن پایان کار ساختمان و دریافت سند رسمی است.

جهت خرید وسایل آتش نشانی شما می توانید به صورت حضوری به فروشگاه های تجهیزات آتش نشانی مراجعه کنید. راه بهتر و سریع تر استفاده از سایت های فروشگاهی معتبر مانند یونکس است که مطمئن هستید محصولات باکیفیتی ارائه می دهد. در این سایت شما می توانید نظرات کاربران را بخوانید، نقد و بررسی هر محصول را به صورت کامل مشاهده کنید، قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس محصول دلخواه خود را خرید کنید.

منبع: unexsafety

  • unex safety
۱۹
خرداد

 

تجهیزات آتش نشانی به تمامی لوازمی که در راستای اطفا حریق و مقابله با انواع خطرات مورد استفاده قرار می گیرند گفته می شود. این لوازم با توجه به محل استقرار به تجهیزات آتش نشانی ساختمانی و یا تجهیزات آتش نشانی موجود در ایستگاه های حریق دسته بندی می شوند.

 لوازم آتش نشانی که در ایستگاه های دو منظوره، تک منظوره و همچنین بخش پشتیبانی قرار دارد شامل لوازم ایمنی و فردی آتش نشان ها، سنسورهای مخصوص اعلام حریق و همچنین خودروهای امداد و نجات است که با توجه به نوع حادثه ای که پیش می آید مورد استفاده قرار می گیرد.

 منظور ما از تجهیزات آتش نشانی در اینجا، لوازم  ساده و متداول آتش نشانی در ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی می باشد. در ادامه به معرفی این لوازم ضروری می پردازیم. 

تجهیزات آتش نشانی

کپسول آتش نشانی 

کپسول آتش نشانی یک اصطلاح عامیانه در ایران می باشد. این وسیله بسیار کاربردی با عنوان خاموش کننده آتش نشانی در سطح جهان، یکی از مهمترین و کاربردی ترین لوازم ایمنی در ساختمان ها، موسسات، مراکز تجاری و اداری است.

این وسیله در قالب های متفاوتی از وزن و محتوا تولید می‌گردند. انواع سبک وزن آنها در قالب خاموش کننده های دستی و انواع سنگین وزن آنها نیز در قالب خاموش کننده های چرخدار ارائه می شوند. مهمترین مواد خاموش کننده این کپسول ها شامل پودر خشک، گاز دی اکسید کربن و آب می باشد.

دیلم آتش نشانی 

یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین وسایل پیشگیری از خسارات جانی و بعضا مالی در آتش نشانی دیلم است. خرید دیلم آتش نشانی هزینه زیادی را تحمیل نمی ‌کند با این حال سطح ایمنی بسیار بالایی در محیط ایجاد می نماید.

جعبه آتش نشانی 

این جعبه یک محفظه فلزی از جنس استیل و دیگر فلزات مقاوم در برابر ضربات مکانیکی و حرارت است. جعبه آتش نشانی و یا همان فایرباکس در سایزهای متفاوتی طراحی و تولید می گردد. هرچقدر سایز یک جعبه آتش نشانی بزرگتر باشد و فضای بیشتری در اختیار داشته باشد قابلیت دربرگرفتن لوازم آتش نشانی بیشتری را نیز خواهد داشت. فایرباکس ها امروزه در انواع مختلفی از باکس های یک درب و دو درب تولید می شوند. 

آچار و انبر آتش نشانی 

زندگی ماشینی امروز استفاده از انواع آچار و انبرهای مکانیکی و آتش ‌نشانی را ضروری ساخته است. داشتن یک جعبه از انواع آچارها و انبرهای سیم بر می ‌تواند در زمان اطفا حریق به شما کمک شایان توجهی نماید. خرید انبر و آچار آتش نشانی علاوه بر زمان اطفا حریق در بسیاری دیگر از موارد مورد استفاده واقع می گردد.

لوازم آتش نشانی

سر شیر های آتش نشانی 

شیرهای آتش نشانی هر چند به ظاهر بسیار ساده و ابتدایی به نظر می ‌رسند اما با کنترل جریان آب، تنظیم میزان فشار آن، قطع و وصل نمودن جریانات سیال و مواردی از این قبیل نقش بسیار مهمی در عملیات اطفا حریق ایفا می کنند.

قرقره های آتش نشانی 

قرقره آتش نشانی نیز یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در راستای رساندن آب و دیگر مواد خاموش کننده به محل حریق است. این قرقره محل نگهداری شیلنگ آتش نشانی می باشد. استفاده از قرقره آتش نشانی منجر به عدم اتلاف فضای داخلی فایر باکس شده و در عین حال می توانید شیلنگ هایی با طول بیشتر را خریداری نمایید.

برای خرید تجهیزات آتش نشانی مراجعه به سایت های فروشگاهی مخصوص این حوزه مانند یونکس می باشد. در این سایت به راحتی می توانید محصولات را از نظر قیمت، کیفیت و... بررسی کنید و سپس خرید خود را ثبت نمایید.

منبع: unexsafety

  • unex safety
۱۸
خرداد

دستکش کار یا دستکش ایمنی از جمله لوازم ایمنی است که در بسیاری از محیط های کاری باید استفاده شود. همانگونه که در توصیف ویژگی های لباس کار بحث کردیم دستکش نیز انواع مختلفی دارد که باید با توجه به وِزگی های کار خود اقدام به تهیه آن کنیم. در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی ها و انواع مختلف دستکش کار تا حدودی آشنا کنیم.

دستکش کار

ایمنی و حفظ دستان شما در دستکش کار

ایمنی از جمله مهمترین مواردی است که در حین کار باید مورد توجه تمامی افراد قرار گیرد. در مشاغلی که ممکن است دستان شما در معرض هرگونه آسیب یا خطراتی قرار گیرند، حتما باید از یک دستکش کار مناسب استفاده کنید. یک دستکش مناسب میتواند از دستان شما در برابر اکثر آسیب های فیزیکی و شیمیایی و بیماریهایی که ممکن است به وجود بیاید مانند بیماری های پوستی محافظت کند.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که فکر میکنید دستکش کار مهارت و سرعت شما را کاهش میدهد، توصیه می شود حتما جست و جویی در رابطه با مباحث ایمنی انجام دهید. با تهیه یک دستکش مناسب کارتان در عین حفظ ایمنی دستان شما، کوچکترین اختلالی را در کارایی شما ایجاد نخواهد کرد.

انتخاب دستکش کار مناسب

اگر به اهمیت دستکش برای استفاده در محیط کار خود پی برده اید، بهتر است ویژگی های خرید دستکش مناسب برای محیط کار خود را بررسی کنید و سپس اقدام به تهیه نمایید. انتخاب دستکش مناسب به طور کلی به شرایط فیزیکی و شیمیایی ابزار، ماشین آلات و موادی بستگی دارند که شما در محیط کار خود با آنها سروکار دارید. شاید بسته به کار و فعالیت های شما در طول روز به چندین دستکش و یا حتی چندین نوع متفاوت از دستکش ها نیاز داشته باشید. بنابراین حتما به شرایط دستکش خود توجه کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض دستکش نمایید.

دستکش کار

انواع دستکش کار

همانگونه که گفتیم با توجه به شرایط محیط کار از دستکش های متفاوتی در شرایط مختلف استفاده می شود. از دستکش های لاتکس برای جلوگیری از بیماری های پوستی در بسیاری از صنایع استفاده می شود. در صنایع شیمیایی زیادی به دلیل ضد حساسیت بودن و مقاومت خوب در برابر بسیاری از حلال های صنعتی از دستکش های نیتریل در مقابل مواد شیمیایی استفاده می شود. دستکش نئوپرن، دستکش PVC، دستکش بوتیل و دستکش ویتون از جمله دستکش های دیگری هستند که در بسیاری از صنایع شیمیایی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. دستکش های جوشکاری و دستکش ضدبرش نیز همانطور که از نام آنها پیداست در صنایعی که با ابزارهای جوشکاری و دستگاه های برش سروکار دارند، از جمله لوازم بسیار لازم در حین کار خواهند بود.

دستکش کار از جمله وسایلی است که در جای مورد نیاز حتما باید مورد استفاده قرار گیرد و نگاه سرسری به آن می تواند زیانهای جبران ناپذیری را پدید آورد. در خرید یک دستکش ایمنی مناسب باید بسیاری از موارد را در نظر گرفت و توجه به تعداد دستکش مصرفی  و قیمت آن از جمله مواردی است که در لیست ویژگی های مورد بررسی جایگاه ویژهای برای آنها وجود ندارد. بعد از بررسی موارد گفته شده در این مقاله حتما سعی کنید دستکش مناسب برای کار خود را در اولین فرصت تهیه و در تمام مراحل مورد نیاز کار خود از آن استفاده کنید. بهترین و آسان ترین راه تهیه دستکش کار مراجعه به سایت های معتبر و شناخته شده مانند دیجیکالا و یونکس است. چون برای مثال در سایت یونکس تمامی مدل های مختلف دستکش کار، لباس کار و... موجود است که قیمت های آن نسبت به فروشگاه های لوازم ایمنی در سطح شهر بسیار مناسب تر می باشد.

 

  • unex safety
۱۳
خرداد

تجهیزات آتش نشانی شامل تجهیزات آتش نشانی فردی، سنسورهای اعلام حریق و تجهیزات آتش نشانی پیشرفته با توجه به ایستگاه های اطفا حریق در یک منطقه می باشد. برخی از تجهیزات آتش نشانی همچون انواع کپسول های اطفای حریق در ساختمان ها، موسسات و ادارات تعبیه می شوند. 

امروزه خرید تجهیزات آتش نشانی مناسب یکی از مواردی است که برای گرفتن پایان کار ساختمان ها و دریافت سند آن ها ضروری می باشد. در واقع دریافت پایان کار مشروط بر تعبیه برخی از تجهیزات آتش نشانی در ساختمان هاست.

تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی فردی و سنسورهای اعلام حریق

 تجهیزات آتش نشانی فردی شامل دستکش ها و کلاه ایمنی، انواع کفش ها و پوتین های ایمن، ماسک و کپسول اکسیژن، عینک های محافظ چشم، محافظ گوش، کپسول آتش نشانی، لباس کار آتش نشانی و مواردی از این قبیل می باشد.

سیستم های اعلام حریق نیز امروزه در ساختمان های مسکونی، ادارات و موسسات تعبیه شده‌ اند. این سنسورها که معمولا بر روی سقف واحدهای ساختمانی قرار می گیرند به میزان خاصی از مونوکسید کربن و درجه حرارت حساس بوده و در صورت بروز حادثه به صورت اتوماتیک نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی مستقر در منطقه را مطلع می سازند و با صدای آژیر افراد حاضر در محدوده را جهت رعایت مراقبت های اصولی آگاه می کنند. 

تجهیزات آتش نشانی در ایستگاه حریق تک منظوره

این گونه ایستگاه های حریق، ابتدایی ترین و متداول ترین ایستگاه های آتش نشانی در سراسر جهان هستند و در اغلب مناطق مسکونی مستقر می باشند. این ایستگاه‌ ها اولین مراکزی هستند که پس از اعلام حریق به محل اعزام می‌ شوند.

ایستگاه حریق تک منظوره صرفا دارای ماشین امداد بوده و مشمول برخورداری از ماشین های نجات نیست. ایستگاه حریق تک منظوره از برخی تجهیزات آتش نشانی پیشرفته همچون ماشین های آتش نشانی پیشرو، ماشین‌های پسرو، ماشین لوله‌کشی و تانکر آب برخوردار می باشد.

تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی در ایستگاه حریق دو منظوره 

ایستگاه های حریق دو منظوره علاوه بر عملیات اطفا حریق و جلوگیری از پیشرفت آتش ‌سوزی در بسیاری از مسائل دیگر همچون خسارات مربوط به زلزله، سیل، طوفان، آوار، ریزش کوه و مواردی از این قبیل نیز وارد عمل می شوند.

 این ایستگاه ها علاوه بر ماشین های امدادی از خودروهای نجات نیز برخوردار هستند و توانایی انتقال مصدومین به مراکز درمانی را دارند. این ایستگاهها زمانی وارد عمل می‌شوند که ایستگاه تک منظوره درخواست امداد و نجات نموده باشد.

تجهیزات آتش نشانی در ایستگاه پشتیبانی 

تجهیزات آتش نشانی در ایستگاه های پشتیبانی، بسیار پیشرفته و سنگین می باشند. استفاده از این وسایل در راستای کمک رسانی به ایستگاه‌ های حریق یک منظوره و دو منظوره صورت می ‌گیرد. این ایستگاه ها دارای تجهیزات آتش نشانی فوق‌ العاده ‌ای از جمله انواع لودر ها، انواع خودروهای حمل اکسیژن، تریلرهای حمل سوخت، بیل مکانیکی، خودروهای حمل کف، انواع نردبان های سنگین، جرثقیل های پیشرفته و بسیاری دیگر از ماشین های سنگین و نیمه سنگین می باشد.

حضور این خودروها و افراد ماهری که برای کار با آنها دوره های آموزشی لازم، اعم از دوره های تئوری و عملی را سپری کرده باشند در راستای پیشگیری از افزایش خسارات مالی و بخصوص خسارات جانی در حوادث سهمگین الزامی می باشد.

چنانچه قصد خرید اینترنتی انواع تجهیزات آتش نشانی را دارید باید از فروشگاه های معتبر که اجناس با کیفیتی دارند خرید خود را انجام دهید. از بین فروشگاه های موجود، فروشگاه اینترنتی یونکس دارای بیشترین تنوع محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات خود خود را ارائه می دهد که می توانید از خدمات این سایت به نشانی unexsafety.com بهره مند شوید.

  • unex safety