unex

مجله ی بهترین ها

unex

مجله ی بهترین ها

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۹
تیر

 

تمامی تجهیزات و وسایلی گفته می شود که در راستای اعلام و اطفا حریق مورد استفاده قرار می گیرند در زمره لوازم آتش نشانی محسوب می شوند. این تجهیزات با توجه به محل استقرار به لوازم آتش نشانی ساختمانی و یا تجهیزات آتش نشانی موجود در ایستگاه های حریق دسته بندی می شوند.

 تجهیزات آتش نشانی موجود در ایستگاه های تک منظوره، دو منظوره و پشتیبانی شامل وسایل فردی و ایمنی آتش نشانان، سنسورهای اعلام حریق و همچنین خودروهای امداد و نجات می‌ باشد.

 منظور و مقصود ما از لوازم آتش نشانی در این مقاله، تجهیزات آتش نشانی ابتدایی در ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی است. با معرفی این لوازم بسیار کاربردی با ما همراه باشید. 

تجهیزات آتش نشانی

جعبه آتش نشانی 

این جعبه یک محفظه فلزی از جنس استیل و یا دیگر فلزات مقاوم در برابر ضربات مکانیکی و حرارت است. جعبه آتش نشانی و یا همان فایرباکس در سایزهای متفاوتی طراحی و تولید می گردد. هرچقدر سایز یک جعبه آتش نشانی بزرگتر باشد و فضای بیشتری در اختیار داشته باشد قابلیت دربرگرفتن لوازم آتش نشانی بیشتری را نیز خواهد داشت. فایرباکس ها امروزه در انواع مختلفی از باکس های یک درب و دو درب تولید می شوند. 

آچار و انبر آتش نشانی 

زندگی ماشینی امروز استفاده از انواع آچار و انبرهای مکانیکی و آتش ‌نشانی را ضروری ساخته است. داشتن یک جعبه از انواع آچارها و انبرهای سیم بر می ‌تواند در زمان اطفا حریق به شما کمک شایان توجهی نماید. خرید انبر و آچار آتش نشانی علاوه بر زمان اطفا حریق در بسیاری دیگر از موارد مورد استفاده واقع می گردد.

کپسول آتش نشانی 

کپسول آتش نشانی یک اصطلاح عامیانه در ایران می باشد. این وسیله بسیار کاربردی با عنوان خاموش کننده آتش نشانی در سطح جهان، یکی از مهمترین و کاربردی ترین لوازم ایمنی در ساختمان ها، موسسات، مراکز تجاری و اداری است.

این وسیله در قالب های متفاوتی از وزن و محتوا تولید می‌گردند. انواع سبک وزن آنها در قالب خاموش کننده های دستی و انواع سنگین وزن آنها نیز در قالب خاموش کننده های چرخدار ارائه می شوند. مهمترین مواد خاموش کننده این کپسول ها شامل پودر خشک، گاز دی اکسید کربن و آب می باشد.

قرقره های آتش نشانی 

قرقره آتش نشانی نیز یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در راستای رساندن آب و دیگر مواد خاموش کننده به محل حریق است. این قرقره محل نگهداری شیلنگ آتش نشانی می باشد. استفاده از قرقره آتش نشانی منجر به عدم اتلاف فضای داخلی فایر باکس شده و در عین حال می توانید شیلنگ هایی با طول بیشتر را خریداری نمایید.

لوازم آتش نشانی

سر شیر های آتش نشانی 

شیرهای آتش نشانی هر چند به ظاهر بسیار ساده و ابتدایی به نظر می ‌رسند اما با کنترل جریان آب، تنظیم میزان فشار آن، قطع و وصل نمودن جریانات سیال و مواردی از این قبیل نقش بسیار مهمی در عملیات اطفا حریق ایفا می کنند.

دیلم آتش نشانی 

دیلم یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین وسایل پیشگیری از خسارات جانی و بعضا مالی در آتش نشانی می باشد. خرید دیلم آتش نشانی هزینه زیادی را تحمیل نمی ‌کند با این حال سطح ایمنی بسیار بالایی در یک محیط خاص ایجاد می نماید.

 

خرید تجهیزات آتش نشانی

اگر قصد خرید حضوری انواع تجهیزات آتش نشانی را داشته باشید کمتر فروشگاهی را پیدا می کنید که بتوانید اطلاعات لازم در مورد تمام تجهیزات را کسب کنید. بهترین روش برای خرید این تجهیزات استفاده از فروشگاههای اینترنتی مثل یونکس است زیرا اطلاعات مورد نیاز مشتریان به صورت مکتوب در آن وجود دارد و شما می توانید به راحتی و با یک سرچ ساده محصول مورد نیاز خود را پیدا کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

  • unex safety
۲۸
تیر

 

 

همه ی ما تجربه ی قرار گرفتن در معرض صداهای بلند که موجب آزارمان شده باشد را داریم. امروزه تحقیقات ثابت کرده اند که تنش حاصل از صدای بلند، علاوه بر اثر مخربی که روی شنوایی دارد می تواند اثرات مخربی روی سایر اعضای بدن نیز داشته باشد. بنابراین لازم است افرادی که در محیط های پر سر و صدا که صداهایی فراتر از توان شنیداری انسان وجود دارد مثل کارگاه های صنعتی و ساختمانی، فرودگاه، مراکز نظامی، معدن، جبهه نبرد، صنعت ساخت خودرو، صنایع ساخت فلز و چوب، تولید مواد شیمیایی، تولید پارچه، ساختمان سازی و تولید مواد شیمیایی و ... کار می کنند حتماً از گوشی صداگیر برای حفظ سلامتی خود استفاده کنند. با خرید گوشی صداگیر ایمنی متناسب با نیاز خود، ضمن محافظت از سلامت گوش های خود، دقت و تمرکز خود را در کارهایتان افزایش دهید.

گوشی‌های ایمنی بر حسب نوع کاربرد، شکل طراحی و مواد سازنده آن انواع مختلفی دارند، که دو مورد از رایج ترین آن‌ها را در ادامه معرفی می کنیم.

گوشی صداگیر ایرپلاگ

این گوشی کوچک، کم حجم و ارزان بوده قابلیت شکل پذیری با دست را دارد و در داخل گوش قرار می گیرد. بر اساس نوع ماده سازنده، گوشی ایمنی ایرپلاگ در دو نوع اسفنجی و پلیمری ساخته می شود. عملکرد گوشی ایر پلاگ کاهش صدا تا ۳۰ دسی بل است. برای مصارف نظامی و جنگی مورد استفاده دارد.

گوشی صداگثر ایرپلاگ

مزایا و معایب گوشی ایمنی ایرپلاگ

از مزایای گوشی صداگیر ایرپلاگ می توان به قابلیت حمل آسان، قابل استفاده بودن در فضای گرم، قیمت ارزان و دست و پاگیر نبودن آن اشاره کرد. 

معایب گوشی صداگیر ایرپلاگ نیز می تواند قدرت حفاظتی کمتری که نسبت به نوع گوشی صداگیر ایمنی ایرماف دارد، سخت تر بودن مشاهده این نوع از گوشی صداگیر برای بازرسان و عدم امکان استفاده از آن برای افرادی که عفونت گوش دارند و یا از مشکلی در گوش خود رنج می برند، باشد.

گوشی صداگیر ایرماف

گوشی صداگیر ایرماف از رایج ترین و پر مصرف ترین نوع محسوب می شود. این گوشی صداگیر مانند هدفون بر فضای خارج از گوش قرار می گیرد و به میزان بالایی از حجم صدا می کاهد. اجزای تشکیل دهنده این گوشی ایمنی شامل فنجانک، فنر و بالشتک است. این نوع از گوشی های ایمنی با دوام تر و البته گران تر نیزهستند.

گوشی صداگیر ایرماف

مزایا و معایب گوشی ایمنی ایرماف

گوشی های ایمنی ایرماف نیز همچون نمونه ایرپلاگ دارای مزایا و معایبی هستند که با شناخت هر چه بهتر آن ها می توانید خریدی مناسب و ویژه داشته باشید. 

در مورد مزایای گوشی صداگیر ایرماف می توان به این موارد اشاره کرد: عملکرد حفاظتی بالایی که در مقابل آلودگی های صوتی دارد، هر فردی امکان استفاده از آن را دارد، بازرسین پروژه به راحتی می توانند وجود تجهیزات ایمنی برای گوش را تشخیص دهند، احتمال گم شدن آن بسیار کم است و طبق بررسی های انجام شده مورد علاقه کارگران است. نرم و راحت هستند و همچنین یک انتخاب مناسب برای محیط های سرد می باشد زیرا علاوه بر نقش کاهش صدا می توانند موجب گرم شدن گوش ها نیز بشوند.

و در مورد معایب این نوع گوشی صداگیر موارد زیر قابل بیان است:

قیمت بالا و حمل و نگهداری سختی دارند. استفاده از آن ها برای افرادی که باید از عینک هم استفاده کنند مشکل است. باعث کاهش توانایی فرد در چرخاندن سر می شود و در آخر در محیط های گرم می تواند موجب تعریق گوش شده و آزار دهنده باشد.

برای آشنایی بیشتر با انواع گوشی های صداگیر و مشخصات هریک از آنها می توانید به فروشگاه اینترنتی یونکس سر بزنید.

منبع: unexsafety

  • unex safety
۲۵
تیر

ساده ترین و پرکاربردترین شکل تجهیزات ایمنی که استفاده می شود احتمالا دستکش کار است جایی که کاربرد دستکش ظرفشویی برای محافظت از پوست دست به چشم می آید. ولی ایمنی فقط مربوط به دست های شما نمی شود و قسمت های مهم تری هم وجود دارند. چه چیزی باعث می شود که شما بتوانید سرپا بایستید یا صبح ها به سمت محل کار حرکت کنید. در این رابطه گفته می شود که پا قلب دوم انسان است، قلبی که بیرون و جلوتر از بدن شما به استقبال خطرات می رود؛ کفش کار راه حل مناسبی برای محافظت از پاهای شماست تا بتوانید در سلامت و امنیت کامل به کارهای روزمره‌ی خود برسید.

کفش کار

پیدایش کفش کار

طبق تحقیقات انسان شناسی، برای اولین بار حدود 40 هزار سال پیش انسان ها از کفش استفاده کردند. مردم مصر باستان در حدود 1500 سال قبل از میلاد مسیح از نی های بافته شده کفش کار ساختند، این کفش ها به شکل قایق بودند و بند هایی از نی نازک و بلند داشتند. این نوع از کفش کار تا قرن نوزدهم میلادی هم در آن مناطق قابل مشاهده بود و از بین نرفته بود. در سال 2008 در مناطقی از ارمنستان کفش چرم دو لایه پیدا شد، چرمی که پنج هزار و پانصد سال در فضای غار عمر کرده، بدون شک چرم مرغوبی بوده است. به طور کلی انسان به نحوی آفریده شده بود که با پای برهنه هم بتواند به زندگی خود ادامه دهد، اما مغز انسان مثل سایر نوآوری‌ها این بار هم راهی برای محافظت از خود و افزایش آسایش گونه‌ی بشری پیدا کرد.


 

چند اشتباه در استفاده از کفش کار

زندگی بشر همیشه آنگونه که گفته شد، منطقی و براساس عقل پیش نمی رود. به عنوان مثال جنگ و فعالیت های رزمی جزو کارهای پر خطر هستند به نحوی که امروزه سربازان و نظامیان در تمام کشور ها از پوتین به عنوان کفش کار استفاده می کنند. ارتش رومانی یک مثال نقض برای این موضوع بود جایی که ارتش رومانی به پیروی از رفتار مسیح و پیروانش صندل می پوشیدند و اعتقاد راسخ داشتند که این موضوع در پیروزی آن ها نقش خواهد داشت.

کفش ایمنی

کفش کار یا کفش ایمنی

تهدیداتی که انسان با آن سروکار دارد، به شکلی که قبل از میلاد مسیح بودند باقی نماندند. از جمله این خطرات می توان به سر خوردن روی سطوح لیز، برق گرفتگی هنگام کار با اجسام رسانا، سقوط اجرام سنگین روی پا و خطر ریختن مواد شیمیایی روی پای فرد اشاره کرد. کفش کار در انواع مختلفی برای حفاظت از یکایک این خطرات ساخته شده است. کفش های ایمنی معمولا دارای زیره پی یو هستند که باعث می شود ضمن محافظت پا، قدرت حرکت و مانور بیشتری به شخص بدهند.

بهترین فروشگاه کفش کار

کفش بخش مهمی از لباس کار اشخاص بوده که معمولا الزامی برای رعایت یک فرم و پوشیدن یک مدل خاص از آن وجود ندارد. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی تجهیزات ایمنی و کفش کار یونکس، مشخصات ایمنی را با متغیرهای ظاهری مورد نظر خود ترکیب کرده و یک کفش کار ایمن و منحصر به فرد انتخاب کنید؛ در این فروشگاه امکان خرید کفش ایمنی کوهستان و صحرا هم در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

 

 

  • unex safety
۲۵
تیر

یکی از تجهیزات ایمنی لازم برای انجام کارهای فنی دستکش ایمنی است. هر کاری که در آن دست ها دخیل باشند و اجسام و ابزارهای خطرناک مورد استفاده باشد، نیاز به استفاده از دستکش دارد. هر دستکشی مخصوص موقعیتی خاص طراحی شده است. با توجه به این که کار و مورد استفاده تان چیست می‌توانید اقدام به خرید دستکش کنید.

کاربردهای دستکش ایمنی

می‌توان گفت در هر فعالیتی که با دست انجام می‌دهید، می‌توانید دستکش مناسب به دست کنید. از باغبانی و کارهای تاسیساتی تا کار در کارگاه و کارخانه، نیاز به دستکش ایمنی وجود دارد.

دستکش ایمنی

انواع دستکش ایمنی

دستکش ضد برش

دستکش ضدبرش یکی از پرکاربرد ترین انواع دستکش ایمنی است. زیرا یکی از خطرات عمده‌ی محیط کاری، وجود اجسام تیز و احتمال بریدگی است. ویژگی اصلی دستکش ضدبرش، مقاومت آن دربرابر بریدگی و پارگی است.

دستکش جوشکاری

یکی از خطرات فعالیت جوشکاری، حرارت بالا است. دستکش مناسب جوشکاری از جنس چرم ساخته می‌شود که در برابر حرارت بالا مقاوم است.

دستکش PVC

PVC  نوعی پلاستیک است که خاصیت ویژه‌ی ضد مواد شیمیایی دارد. اگر با مواد شیمیایی مانند اسید کار می‌کنید، برای محافظت دستهایتان نیاز به پوشیدن دستکش PVC دارید.

دستکش برق

برق یکی از عوامل خطرناک هر محیط کاری فنی است. برق گرفتگی می‌تواند باعث سوختگی منجر به مرگ شود. پوشیدن دستکش برق یکی از راههای محافظت در برابر جریان برق است.

دستکش کار

نکات مهم برای خریدن دستکش ایمنی

برای خرید هر پوششی، باید به مشخصات آن پوشش دقت داشت. به خصوص وقتی این پوشش مربوط به ایمنی و سلامتی شما باشد. انتخاب دستکش مناسب برای کار اهمیت بالایی دارد. زیرا دستکش بخشی از پوشش کار شماست و باید متناسب با کار شما و تامین کننده‌ی راحتی شما باشد.

اندازه‌ی دستکش

مسلما دوست ندارید حین کار دست شما تحت فشار قرار گیرد یا بیش از حد بزرگ باشد و نوک انگشتانش آویزان باشد. اگر دستکش، متناسب با اندازه‌ی دست شما نباشد، علاوه بر ایجاد ناراحتی میتواند عامل بروز حوادث ناگواری شود. فیت نبودن دستکش در دست ممکن است باعث شود نوک انگشت دستکش در دستگاه یا ابزار گیر کند یا اجسام از دست لیز بخورد. بنابراین حین خرید دستکش ایمنی باید به سایز آن توجه ویژه ای داشته باشید.

جنس دستکش

جنس و کیفیت دستکش ضامن عملکرد درست دستکش است. جنس های بی کیفیت علاوه بر این که ایمنی کار را تامین نمی‌کنند، ممکن است خود باعث حادثه شوند. علاوه بر این اگر در هنگام خرید به کیفیت دستکش توجه نکنید، منابع و پول خود را نیز هدر داده اید. هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست. کیفیت دستکش و ایمنی کار خود را فدای قیمت آن نکنید.

کاربرد دستکش

اگر دستکشی که می‌خرید متناسب کار شما نباشد، به هیچ درد نمی‌خورد. مثلا برای کار در مزرعه و باغ اگر یک جفت دستکش زنجیری ضد برش بخرید، منابع خود را بهینه خرج نکرده اید. علاوه بر آن این دستکش به کار شما نمی‌ آید. برای یک فعالیت نه چندان سنگین، یک دستکش ساده که قابلیت ضد برش هم داشته باشد کافی است.

اگر کار شما تخصصی و حساس است، حتما باید دستکش ویژه‌ی کار خود را خریداری کنید. مثلا برای کار جوشکاری اگر دستکش پلی‌استری ضد برش دست کنید، بعد از مدت کوتاهی دستکش میسوزد و سوراخ میشود و از کار میفتد. بنابراین همیشه کاربرد خود را اولین ملاک برای خرید دستکش قرار دهید.

 

  • unex safety
۰۳
تیر

 

چرا باید از صداگیر گوش استفاده کرد؟

یکی از رایج ترین خطرات شغلی کاهش شنوایی و آسیب رسیدن به گوش ناشی از سر و صدای زیاد در حین کار است. طبق استاندارد وزارت کار اگر شدت صدای محیط کار بیش از 85 دسی بل باشد استفاده از صداگیر گوش الزامی است. در بسیاری محیط های کاری مانند آهنگری، کندن خیابان ها با وسایل سنگین و پر سر و صدا، مته کاری و ... چنین شرایطی وجود دارد.

صدا های بلند در طولانی مدت باعث آسیب جدی به شنوایی کارکنان می شود. نکته قابل توجه اینجاست که آثار آن در کوتاه مدت به این شکل که کارکنان حس گرفتگی گوش یا ویز ویز می کنند خود را نشان می دهند که بعد از چند ساعت این آثار از بین می رود اما در دراز مدت عواقب بعدی ان بروز خواهند کرد که به وضوح سطح شنوایی فرد به شدت کاهش پیدا می کند. البته کاهش شنوایی تنها آثار مخرب صدای بلند نیست، بلکه در گذر زمان می تواند باعث آسیب های روحی و فیزیکی دیگری هم شود. علاوه بر کاهش شنوایی باعث کاهش تمرکز، کاهش خلاقیت و دشواری در برقراری ارتباط با دیگران در فرد نیز می شود؛ به دنبال این آثار ممکن است، حوادثی در محل کار روی دهد و همچنین بهره وری افراد کاهش پیدا کند. طبق آمار وزارت کار ایالت متحده، سالانه ۲/۲۲ میلیون نفر از افراد شاغل در معرض صدای بسیار بلند در محیط کار هستند. از این تعداد حدود ۱۰ میلیون نفر، افت شنوایی را در اثر صدای بلند تجربه می کنند. کارفرمایان اغلب برای اینکه در مسائل مالی صرفه جویی کنند، از خرید تجهیزات ایمنی مانند محافظ شنوایی کارکنان خودداری می کنند. حزب کارگر اعلام کرده است، که در سال ۲۰۱۵ کارفرمایان ۵/۱ میلیون دلار برای خسارت و ۲۴۲ میلیون دلار برای جبران آسیب به شنوایی کارگران پرداخت کرده اند.

 

صداگیر گوش

مسابقه ی انتخاب بهترین طراحی برای صداگیر گوش

 در اداره بهداشت و ایمنی ایالت متحده آمریکا مسابقه ای با موضوع بهترین صداگیرگوش برای اولین بار برگزار شد. این راه یک رویداد نوآورانه برای دولت است که به کمک مخترعان، به حفاظت هر چه بیشتر مسائل شنوایی کارکنان در محیط هایی با صدای بالا بپردازد. این مسابقه ۲۸ شرکت کننده داشت که در این میان ۳ نفر به عنوان برنده اعلام شدند. 

صاحبان پروژه اول  “جرمی وُیکس” و “نیک لاپرل” نام داشتند که هر دو از کارکنان شرکت ارس Eers بودند، پروژه ی آن ها یک قطعه کوچک برای داخل گوش بود که علاوه بر محافظت در برابر صدا، امکان برقراری ارتباط با سایر همکاران را نیز فراهم می کرد.

جایگاه دوم متعلق به “برندن دُوررنده” بود. قطعه ی طراحی شده توسط او میزان سر و صدا را گزارش می داد و در نهایت “مادلین بنت” بنیان گذار و مدیر عامل شرکت اتوگییر نیز برنده جایگاه سوم شد، که یک وسیله قابل تعویض با گوش گیر های سیلیکونی را توسعه داد. با توجه به سایت اتوگییر، این محصول علاوه بر ظاهر شیک، استاندارد های اوشا (OSHA) را نیز داراست. 

 

صداگیر گوش


 

انواع صداگیر گوش:

  1. صداگیر گوشی که روی گوش قرار می گیرند. این محافظان گوش در سه دسته رو کلاهی، پشت گردنی و هدبندی وجود دارند که اصطلاحاً به آن ها ایرماف گفته می شود.

  2. صداگیر گوشی که داخل گوش رفته و بدین شکل صدای محیط را کاهش می دهند. که با نام ایرپلاگ یا گوش بند و یا گوش گیر شناخته میشوند. هر کدام از این دو مدل معایب و مزایای خاص خود را دارند.

برای مشاهده ی انواع مدلهای صداگیر گوش می توانید با سایتهای اینترنتی مانند یونکس مراجعه کنید.
 

  • unex safety
۰۱
تیر

 

تقریبا همه می دانند که برای خرید لباس کار باید به نکاتی از قبیل اینکه لباس برای چه کسی (جنسیت، سن، سایز)، با چه سمت شغلی و جهت انجام چه نوع کاری تهیه می شود، توجه داشت. اما نکته مهم دیگر توجه به این است که قرار است لباس در چه فصلی پوشیده شود. در این مقاله قصد داریم در مورد لباس کار مناسب فصل تابستان صحبت کنیم.

انتخاب صحیح یک لباس کار مناسب و خنک

باید در نظر داشت که یک لباس کار با هر شکل و جنسی که باشد اثری در کاهش دمای محیط نخواهد داشت بنابراین لباس کار مناسب تابستان لباسی است که موجب افزایش دمای بدن نشود. انتخاب چنین پوششی برای محیط کار همیشه دغدغه ی نیروی کار بوده است. در فصل سرما مشکل دمای محیط را میتوان تا حد زیادی با افزایش پوشش برطرف کرد اما در فصل گرما این مشکل صرفا با کاهش لباس برطرف نمیشود چون پوشش جنبه ایمنی در محیط کار را نیز دارد و بسته به نوع فعالیت باید نکات خاصی در این مقوله رعایت شود. مدل لباس و البته جنس بکار رفته در لباس کار از فاکتور های مهم در فصل گرما می باشد زیرا لباس کار نامناسب، می تواند ارتباط مستقیمی با کاهش رادمان کار و البته روحیه و انگیزه افراد داشته باشد.

 

خرید لباس کار

 

خصوصیات یک لباس کار تابستانی

بیشترین تعرق انجام گرفته در بدن در قسمت بالایی یا همان بالا تنه می باشد بنابراین نوع پوشش این قسمت از بدن اهمیت بالایی دارد. به طور معمول استفاده از لباس کارهای دوتیکه (کاپشن و شلوار) و لباسکار یکسره (بیلرسوت) حتی اگر پارچه آن نازک و نخی باشد به دلیل وجود زیپ در وسط لباس توصیه نمی شود. اما لباس کارهایی که برای بستن آن از دکمه استفاده شده باشد مانند انواع روپوش کارگاهی و انواع تیشرت نخی و تیشرت از جنس جودون می تواند عملکرد بهتری به نسبت سایر لباس کارها در فصل گرما داشته باشد. این گونه از لباس کارها بدلیل داشتن فضای مناسب بین هر دو دکمه جلوی لباس برای روپوش کارگاهی و محفظه های موجود در پارچه تیشرت های نخی و جودون موجب افزایش گردش هوا و کاهش تعرق بدن میشود، که نقش موثری در ایجاد شرایط مطلوب برای هر نیروی کاری فراهم می سازد. استفاده از تیشرت آستین بلند جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی توصیه میشود. هم چنین رنگ لباس کار تاثیر زیادی در جذب و عدم جذب گرما دارد. استفاده از رنگ های روشن مانند رنگ سفید، طوسی روشن یا استخوانی و آبی آسمانی در عدم جذب گرما موثر عمل میکنند و برای فصل سرد رنگ های تیره مناسب تر هستند.

لباس کار

لباس کار مدل دوبنده

می توان گفت بهترین لباس کار برای هر فرد در تابستان میتواند لباس کار دوبنده با تیشرت باشد. این مدل از لباس کار همانند شلوار کار بوده با این تفاوت که قسمتی از جلو و پشت بالاتنه را نیز پوشش می دهد و همچنین تعداد جیب بیشتری نیز دارد. 

جنس پارچه لباس کار

خرید لباس کار با داشتن کمترین درصد پلی استر می تواند نقش بسیار مثبتی در غلبه بر گرمای محیط داشته باشد. هر چه لباس انتخابی ما از درصد نخ بیشتری برخوردار باشد، به گردش هوای بیشتر جهت کنترل دمای بدن کمک می کند. وجود بیش از اندازه پلی استر در الیاف پارچه لباس کار، موجب کاهش گردش هوا که این امر سبب تعرق بالای بدن و در نتیجه ایجاد بوی ناخوشایند حاصل از تعرق بدن و خستگی زود هنگام فرد شود.

تهیه لباس کار

برای تهیه لباس کار مناسب و انتخاب از میان گزینه های بیشتر  می توانید از وب سایت unexsafety استفاده کنید و خرید خود را آنلاین ثبت کنید.

  • unex safety